sâmbătă, 8 octombrie 2011

ghicitori pentru cei mici

Paulei ii plac tare mult ghicitorile. Atat de mult, ca dupa ce le spunem pe toate cele stiute, inventam aproape zilnic zeci de ghicitori, unele mai amuzante ca altele si care ne plac noua, pentru ca pe net gasim dar in variante destul de complicate pentru copii, desi teoretic lor li se adreseaza.
Din variantele consacrate, simple si usor de memorat va spunem si voua cateva, daca vreti sa va jucati in zilele mohorate care se anunta ca vor urma.

Cine are pene si nu zboara? (Perna)
Ce se ascunde sub pat
Cand intru cu lampa-n odaie? (Intunericul)
Mici pitici cu felinare
Umbla noaptea pe carare! (Licuricii)
Nu e uliu, totusi zboara
Daca-l tii bine de sfoara! (Zmeul)
E rotunda si balaie
Intra noaptea in odaie! (Luna)
Cine-i mandru si-nfoiat
Si cu mot de nas legat? (Curcanul)
Poarta-n spate o cetate
Si din ea doar capul scoate! (melcul)
Care closca minunata
scoate mii de pui odata? (Incubatorul)
Carligel legat cu sfoara
Prinde pesti si-i scoate afara! (Undita)
Care casa plutitoare
Peste mari e calatoare? (Vaporul)
O casuta ascutita
sta pe bete sprijinita! (Cortul)
Intre nori si-ntre pamant
sfori de apa cad pe rand! (Ploaia)
Ciucur verde sau roscat
Pe arac sta agatat.
Cine este? L-ati aflat? (Strugurele)

Si o poezioara...

Vine vantul toamnei blande
Cu miresme de pe munte,
Albastrele poarta-n plete
Din tapsan de codru verde!

Ne-a umplut cu frunze pragul,
Nori se dau de-a berbeleacul...
Bate-n scorburi ghionoaia
Prevestind ca vine ploaia.

Sa aveti o sambata frumoasa cu sau fara ploaie!

6 comentarii:

  1. frumoase ghicitorile dar poezia mi-a olacut foarte mult. Sa ai o sambata frumoasa si tu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoase sunt si ghicitorile si poezioara.Imi aduc aminte de cand era copila mea micuta.Sa-ti traiasca fetitele si sa fie sanatoase.O zi buna sa aveti.Daca-ti face placere poate mi te alaturi si mie sa ma urmaresti,doresc sa-mi fac si eu prieteni in blogosfera.Multumesc mult.sper ca nu te-am deranjat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragute ghicitorile, usurele si cu muzicalitate. O toamna frumoasa va urez!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca v-au fost pe plac.
    Si noua ne-au placut, de aceea le-am spus mai departe, sa va bucure si pe voi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim mult Anca.
    Mi-ai dat o idee excelenta pentru weekendul acesta.:)
    Pup la fete de la fete :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim pentru ghicitori. Si Iuliei i-au placut tare mult. Dupa ce le-am terminat pe-ale tale, m-a pus sa caut altele.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.