duminică, 16 ianuarie 2011

rugaciuni pentru un leu ranit


Unul dintre cei mai extraordinari oameni din zilele noastre, pe care am avut marea sansa sa il intalnesc si sa-l cunosc, este acum grav bolnav. Sa ne rugam cu totii sa se ridice din patul durerii si sa se intoarca sanatos!

Noapte liniștită, noapte desfătată,
Naști în toată vremea ce-ai rodit odată.
Steaua călătoare, leneșă’n amiezi,
Din genunea clipei ritmic o’ntrupezi
Și mi-o urci în tindă, lumea s’o cuprindă
Ca o nestemată prinsă pe oglindă.
Cine te citește, cine mi te-arată,
Noapte liniștită, noapte desfatată?
Fluier cu ciobanii, cânt cu ei din flaut
Și pe la’nceputul cronicii te caut,
Mintea să mi-o stâmpăr, cum de încăpuși
În măsura vremii dintre doi țăruși?
Umblu’n cartea toată, ești mereu în carte.
Foaia te desparte, fața nu te’mparte.
Îmi surâzi din slova paginii deschise
Și din tot cuprinsul filelor nescrise,
Zilnic dăruindu-mi viața
pintenoagă,
Ca o rugăciune scrisă pe zăloagă.
Și cântări de leagăn cânți ca și-a altădată
Tot atât de vie și adevărată,
Limpede’n vecie, limpede’n clipită,
Noapte minunată, noapte liniștită!
(Calendarul „Credința”, 1967)

4 comentarii:

  1. Spre rusinea mea ... cine este. Dumnezeu sa ii dea sanatate si ce e mai bun pentru mantuirea lui.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, asa este! Un om deosebit, un om puternic care va reusi sa treaca si peste aceasta incercare! Sa-i ajute Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este Mitropolitul nostru, al clujului, albei, Crisanei si Maramuresului, Bartolomeu valeriu
    Anania.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.