duminică, 1 martie 2009

Bucurie în alb şi roşu


Bucurie în alb şi roşu…
Provocată de venirea în sfârşit a lunii martie, nu de asocierea culorilor cu vreo echipă sportivă.
„Iarnă să te duci cu bine” cânta de zor zilele trecute ingerica mea. De dus incă nu s-a dus de tot. Dar măcar a venit martie. Cred că una din cele mai asteptate şi mai feminine luni. Aşteptate de femei, se subîntelege... Pentru că e la fel ca şi noi, capricioasă...mofturoasă...năzuroasă...cînd senină, cînd cu nori... şi pentru că timid şi temător încă primim cu aceeaşi nelipsită emoţie mărţişoare şi ghiocei. .. şi ne răsfăţăm cât încape, şi pe 1 şi pe 8 ale lunii... În fiecare an, la începutul lui martie îmi aleg o „babă”. În fiecare an îmi aleg cuminte aceeaşi zi, sperând mereu că în anul acesta ea va fi diferită de suratele ei din anii precedenţi. Pentru că există credinţa că anu îţi va fi ca şi „baba” (adică una din primele 9 zile ale lui martie). Aşa că am să mă rog măcar să nu fulgere şi să trăsnească prea tare, că aşa cu, câţiva norişori acolo sunt deja obişnuită. Apropo de 9, pe 9 martie abia aştept să mănânc sfinţişori, cu miere şi încărcaţi cu miez de nucă (sunt la cură, dar vă rog să nu spuneţi la nimeni), deşi nu mă pricep să îi fac, dar sper să se milostiveasca mama şi să ne trimită...
Luna martie e o lună plină de aniversări. Aşa că mă pregătesc pentru un La mulţi ani! călduros încă de la începutul lunii, deşi voi reveni cu siguranţă la timpul potrivit pentru: ...mama soacră, buni Aura... ambii fraţi ai noştri, adică al meu şi al soţului, Răzvan şi Ciprian... naşa Zoriţa... Oana noastră cea dragă... Florin... Lenuş... Camelia....Tudor, „prinţul” puştoaicei noastre...Silviuţa...Alexandra.... Maria... Caterina (o puştoaică mică care trişează, ziua ei e mai târziu, dar fiind bebelus sărbătoreşte 6 luni de bucurii si zâmbete) ...finii noştri Lucian şi Lăcrămioara sărbătoresc 4 ani de căsnicie... Şi cred că ajunge pentru o singură lună, şi oricum, dacă am uitat pe cineva mă revanşez eu la timpul potrivit.
Şi nu în ultimul rând, martie începe cu vestirea reînnoirii naturii, a renaşterii noastre, şi se termină la fel, cu o altă vestire, mult mai importantă. Pe 25 martie este Buna Vestire, când îngerul aduce Fecioarei Maria vestea că va aduce pe lume Prunc curat, care va reînnoi întreaga omenire...
Simt deja miros de primăvară, de pământ reavăn, de flori proaspete, de zambile şi de frezii... Aşa că mă scutur mai ceva ca baba Dochia de gândurile cele vechi şi uscate şi las fereastra sufletului deschisă să intre altele noi , optimiste şi ziditoare de suflet...

2 comentarii:

  1. Magia martisorului
    Sa iti deschida poarta dorului!

    De martisor, cu toata dragostea Valy!

    RăspundețiȘtergere
  2. Primavara sa iti aduk martisor de sanatate, un ghiocel de noroc, o adiere calda de fericire si multa multa...iubire...La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.