miercuri, 2 februarie 2022

Suntem inevitabili - recenzie


Suntem inevitabili  - Gayle Forman 

Mereu citesc cărțile pe care mi le recomandă copiii, atât ai mei personali, cât și cei de la școală. Așa am descoperit de-a lungul anilor cărți extrem de interesante și autori faini, pe care nu știu dacă i-aș fi ales eu în librărie.  Și asta ca să-i amintesc rapid pe John Green (Sub aceeași stea, De 19 ori Katherine, Fulgi de iubire), Veronica Roth  (cu seria Divergent) sau Gayle Forman. 

Cum o am pe Paula adolescentă și pe Georgia în prag de adolescență, rămân mereu conectată la cărțile despre tineri, despre  adolescenți, despre frământările lor.

Prin urmare așa am ajuns la Suntem inevitabili , o carte apărută recent, în 2021, și pe care am cumpărat-o în primele zile din ianuarie dintr-o librărie în care am fost împreună cu fetele. 

De aceeași autoare am citit acum câțiva ani Dacă aș rămâne (If i Stay) -după care a apărut și un film foarte cunoscut, și continuarea ei Dacă te-aș găsi.
 Ambele cărți din serie mi-au plăcut tare, tare mult și nu doar ca poveste, ci mai ales după modul în care au fost scrise. 
Suntem inevitabili are tot povestea unui tânăr în centru, dar pe lângă povestea principală se conturează fragmente din viața altor tineri, ba chiar frânturi de familie.
E o carte despre toate: despre pasiunea pentru citit și pentru cărți, despre lupta librăriilor și, în general, a afacerilor mici să supraviețuiască cu atâta concurență online, despre prietenie, despre relația dintre copii și părinți, despre dificultățile persoanelor în scaun cu rotile, despre dependență, despre dragostea la prima vedere, despre dinozauri și despre oamenii care se simt ca niște dinozauri după căderea asteroidului, despre pasiunea pentru viniluri, pentru lemn și cafea. 
Cartea conține foarte multe referințe interculturale și trimiteri la alte cărți, unele extrem de cunoscute, altele mai puțin, unele dintre ele pe care le-am citit, altele nu.
Mi-a plăcut că în final face o referire la personajele din seria mai sus amintită. Îmi plac cărțile în care se strecoară informații despre personaje din alte cărți, să știi ce mai fac, cum evoluează. Evident, eu mi-am dat seama pentru că citisem cărțile cu pricina, alții poate nu sesizează, e destul de subtil strecurată informația despre solistul  unei trupe faimoase căsătorit cu o celebră violoncelistă care au venit să locuiască tot in orasul lor. 

 Oricat de nebunesc ar parea, cred ca suntem inevitabili. In sensul bun al cuvantului.
- Exista si un sens rau? ma intreaba Chad.
- Majoritatea lucrurilor inevitabile sunt rele. Moartea. Disparitia in masa.
- Impozitele, adauga Chad.
- Intocmai. [...]
„De îndată ce l-am auzit, mi-am simțit tot corpul străbătut de o senzație aparte”, obișnuia să-mi povestească ea. „Știu că pare o nebunie, însă l-am perceput ca un mesaj din viitor pentru cea care eram atunci, un mesaj ce-i spunea că, într-un fel, acest bărbat și cu mine nu ne-am întâlnit întâmplător, că, într-un fel, ceva ne unea deja. Părea...Inevitabil” [...]
Nu te poți lupta cu inevitabilul. Inevitabilul câștigă întotdeauna. [...]
Si atunci mi-am dat seama cat de aproape eram de New Mexico. Cat de aproape eram de ceea ce fugeam, de fapt. Se pare ca, oricat de repede sau de departe mergi, inevitabilul te va prinde intotdeauna din urma. [...]
- Si atunci te mai intreb o data: de ce anume vrei sa scapi? insista Ira, indrumandu-mă spre un raspuns pe care il cunoaste deja.
Mi-l imaginez pe Chad prabusindu-se de pe stanca, imi imaginez acele trei secunde in care a fost sigur c-o sa moara. E ca si cum as fi ramas suspendat in acele trei secunde inca de cand s-a imbolnavit Sandy.
- Vreau sa scap de inevitabil.[...]
Poate că e adevărat. Fiindcă oricare ar fi relația mea cu Hannah acum, nu voi înceta nicicând să cred că suntem inevitabili. Nu doar ea și cu mine, ci și Chad și cu mine. Chad și Jax. Ira și Ike. Poate că suntem cu toții inevitabili. 


5 comentarii:

  1. Multumesc ptr invitatia facuta de a mai citii o carte!
    Cartea rasfoita prinde viata!
    Lucian D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, Lucian. Și câte vieți nu am trăit noi prin ele...

      Ștergere
  2. Am citit cartea, dar mi-a scapat referirea la celelalte doua carti desi tocmai datorita lor am cumparat si citit aceasta acrte. Cand descopar un autor care imi place, incerc sa citesc cam tot ce avem tradus de acel autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Împărtășesc această mărturie cu partenerii care suferă în relațiile lor pentru că există o soluție de durată. Soțul meu ne-a lăsat pe mine și pe cei 2 copii ai noștri pentru o altă femeie timp de 3 ani. Am încercat să fiu puternică doar pentru copiii mei, dar nu am putut stăpâni durerile care îmi chinuiau inima. Am fost rănit și confuz. Am avut nevoie de ajutor așa că am făcut niște cercetări pe internet și am dat peste un site unde am văzut că Dr. Ediomo, vrăjitor, poate ajuta la recuperarea iubiților. Am contactat-o ​​și a făcut o rugăciune și vrăji speciale pentru mine. Spre surprinderea mea, dupa 2 zile, sotul meu s-a intors acasa. Astfel ne-am reunit și a fost multă dragoste, bucurie și pace în familie. De asemenea, puteți contacta Dr. Ediomo, un expert puternic pentru soluții
    1) aduce-ți înapoi fostul iubit
    2) Aduceți soțul sau soția împreună
    3) Dacă ai iepe de noapte
    4) Leac pentru HIV și Cancer
    5) Inel magic puternic
    6) Farmecul norocos
    7) Ruperea obsesiei
    8) Probleme legate de naștere și sarcină Contact EMAIL:drediomo77@gmail.com Puteți, de asemenea, Whatsapp +2349132180420

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.