sâmbătă, 11 decembrie 2010

nici papusile nu mai sunt ce au fost

Nu vreau sa fac apologia papusilor frumoase, cu fete copilaresti care se faceau altadata. Eu oricum nu am avut prea multe papusi, asa ca nu am cum sa fac o comparatie pertineneta doar prin prisma celor doua exemplare care stateau in camera cea mare a bunicii si cu, care nu indrazneam sa ma joc, ca le aveam amintire de la parintii mei.
Acum fetita mea a are o sumedenie de papusi. Nu chiar exagerat de multe, dar suficiente, zic eu; ea s-ar putea sa zica altceva....
Bineinteles, majoritatea sunt Barbie sau printese Disney, dar si tot felul de papusele mai mult sau mai putin originale. Unele cumparate special pentru ea, unele mostenite, altele primite.
In general suntem foarte atenti cu jucariile cumparate, dar pe cele primite nu le putem intotdeauna controla. Si nici nu suntem paranoici din fire.
Dar sa revin la papusi. De mult nu ma mai scandalizeaza fustitele imposibil de scurte si tocurile de o inaltime care in viata reala nu le-ai putea purta fara sa te ia raul de inaltime sau sa iti sucesti o glezna. Sau talia lor ireala si machiajul exagerat de strident.
Astazi am vazut o papusica care avea cercel in nas. Iertata-mi fie inapoierea fata de tendintele actuale, dar eu cred ca nu e normal ca o papusa adresata unor copii pana in 7 ani sa aiba cercel in nas. Nu vreau sa analizez si sa psihanalizez problema. Foarte probabil ca fetita sa o perceapa ca pe o simpla papusica frumoasa si nicidecum sa ii dea valente la care doar eu ma gandesc. Asa ca nu o sa ma apuc sa filosofez prea mult pe tema data, ci o voi lasa sa se joaca cu ea. Oricum, din experienta mea stiu ca o va abandona in favoarea unei alte jucarii inainte de ma gandi eu la terpituri de inlaturare a papusii buclucase.
Daca aveti o fetita acasa sau pur si simplu daca aveti vreo slabiciune pentru colectionarea papusilor, s-ar putea sa nu va socheze prea tare informatia asta, dar eu inca ma resimt.

6 comentarii:

  1. Loredana,
    asta e doar un exemplu...din pacate exsiat n exemple de papusi cu fete triste, chinuite, (unii le-ar spune emo), depresive, altele asa cum spunei in postare, cu haine mult prea scurte sau chiar provocatoare, cu machiaje, cu tocuri, cu talie nefireasca si sani proemineti...
    Mai exista si jumatati de papusi sau doar capuri (fete) pentru a exersa machiajul...pur si simplu pentru a "modela" mintea fetitelor pentru anumite tipare de comportament.
    As face acum o comparatie, probabil fortata, dar asta mi-a venit acum in minte.
    Asa cum tutunul este un ucigas lent, si totusi este comercializat, avand cumparatori si aducand castiguri mari companiilor de tutun, tot asa si papusile astea care pregatesc teren pentru anumite tendinte, isi gasesc cumparatori...
    Chestia asta e cu bataie lunga, cum s-ar spune...

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca pana acum n-am vazut si auzit asa ceva.Nu-mi vine a crede!Nu stiu unde ajungem in ritmul asta.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. ramona, ai dreptate, exista toate acele papusi enumerate si vrem sau nu vrem, la o expunere indelungata ele pot modela dorintele si chiar modul de a fi al copiilor.
    dar de asta suntem parinti rationali si responsabili sa ii indruman cat putem de bine pe micuti.
    din nefericire sau din fericire, nu ii putem izola de tot de lume.
    e ca si cu tutunul, cum cpuneai. chiar daca noi nu consumam, mai devreme sau mai tarziu tot va vedea la cineva. important e pana atunci sa fie credscut destul de bine pt a se pazi singur.

    RăspundețiȘtergere
  4. beatrice, doar pt ca noi nu cumparam asemenea produse nu inseamna ca ele nu exista. de aia avem discernamant sa alegem cum trebuie. oricum, nu ai [ierdut nimic, sa stii.
    eu nu stiu cum sa intru sa las comentarii la tine. nu reusesc eu sa vad dupa postarile tale unde anume tre sa intru sa las comentarii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Loredana,pentru comentarii ori dai clik pe titlu si-ti intra doar pagina respectiva cu comentarii cu tot,ori sub postare ca la tine,dar sub eticheta.Sper sa reusesti.
    Cat despre asemenea papusi,eu chiar n-am vazut si spre sa nici nu vad.Pupam fetele frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  6. Loredana din pacate jucariile normale si in limita frumusetii inimii copiilor sunt pe cale de disparitie.Mi s-a intamplat ca de cate ori sa intru in acest raion al copiilor sa am o impulsie negativa atat pentru ele cat si pentru dizaynii lor.Mai ales acesti oameni aduc un mare rau sufletelelor curate ale copiilor!:(

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.