vineri, 17 aprilie 2015

Izvorul Tamaduirii la Manastirea Moldovita

             Dintre toate manastirile tarii, Moldovita e speciala pentru noi. Un loc aparte in inima mea si in amintirile mele il are si Horaita, Putna (prima manastire mare la care am fost vreodata), Secu, Sihastria, Dintr-un lemn, Curtea de Arges (unde am fost ceruta in casatorie), dar dintre toate Moldovita e altfel...
              Si nu o preferam pentru multimea lucrurilor care o fac unica, pentru cel mai monumental pridvor deschis, cel mai vechi si bine pastrat mobilier din lemn, pentru pictura ei cu totul speciala, pentru marul de aur care ne fascineaza de fiecare data cand il vedem si care ne face mereu sa asociem galbenul lui cu faptul ca la Moldovita predomina galbenul tot asa cum la Voronet este celebru albastru, la Sucevita verdele, iar la Humor si Arbore  - rosul. Pentru noi ea e mai mult decat toate astea,  Moldovita pentru noi e acasa.
             La Inviere nu am fost acolo, ca nu ne place sa mergem ostentativ, in momente din astea in care se calca toata lumea pe picioare, desi prima Inviere la care am fost impreuna cu sotul meu la Moldovita a fost; dar astazi am fost la slujba.
             A fost o slujba binecuvantata, tinuta afara in a doua ei parte, nu in curtea manastirii ci in curtea unde sunt chiliile maicilor.
 
 
                  Intotdeauna m-a fascinat, dincolo de ceea ce se vede, de cladirile propriu-zise, de curatenie, de linistea cimitirului din apropiere, de feeria  de trandafiri, muscate si hortensii, m-a impresionat discretia maicilor. Intotdeauna abia zaresti cate una, nici nu ai banui ca e o obste destul de numeroasa. 
                Un sfarsit de saptamana placut sa aveti!



7 comentarii:

  1. Eu nu am putut merge ieri, nicaieri. Multumesc pentru aceste imagini, Loredana!
    O sfarsit de saptamana placut, sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag!
      Imi pare rau pentru tine! saptamana linistita!

      Ștergere
  2. Si mie imi place Moldovita, si Curtea de Arges e pe locul 2, alaturi de Frumoasa Iasi, iar pe locul 1 e Cozia. Minunate pozele, multumesc, week-end cu bucurie:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost si noi anul trecut la Frumoasa. Ne-a placult mult, dar nu am apucat sa stam asa pe indelete. Poate anul viitor. La Cozia nu am mai ajuns din studentie.

      Ștergere
  3. Şi eu iubesc Moldoviţa! Nu am mai ajuns de câţiva ani... Te pup! Apropo, am închis blogul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i chiar o veste trista. Imi pare rau. Sincer.

      Ștergere
    2. Ei, nu-i mare lucru. Nu mai aveam timp deloc de el. Dar dacă vrei, îmi poţi da adresa de email în pm pe facebook şi îţi dau acces. Pup!

      Ștergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.