vineri, 15 ianuarie 2016

Omul dulce de zapada

    ia te uită, toţi grămadă, 'nalţă omul de zăpadă...
           Din aceeaşi serie a dulciurilor de Crăciun care a implicat munca întregii familii, se numără şi omuleţul de zăpadă, el fiind oarecum frate cu tortul căsuţă. A fost proiectat iniţial clopoţel, dar providenţa a vrut ca el să fie om de zăpadă, că de! oricum de altul nu am avut parte de sărbători, că ninsoarea a venit mult mai târziu pe meleagurile noastre.
        
                Omul dulce de zăpadă a fost făcut din blat de tort şi umplut cu o cremă de unt. Pentru că am avut doritori care au cerut informaţii suplimentare privitoare la crema cu unt şi nucă care a fost folosită la tortul căsuţă, vin acum cu detalii. 2-3 linguri de zahăr se amestecă cu 2 linguri de cacao, apoi se adugă 1 pahar de lapte, se omogenizează bine şi compozia rezultată se pune la foc mic. Când începe să fiarbă se adaugă 1 pachet de unt până la dizolvarea lui totală când se adaugă o tabletă ciocolată de menaj. Se ţine pe foc amestecând mereu până ciocolata se topeşte complet şi se adaugă nucă măcinată cât cuprinde. Pentru aromă se poate pune şi esenţă de rom. Pentru omul de zăpadă, crema a cuprins şi bucăţelele de la blat care au rămas după tăierea formei şi a ieşit mai mult decât delicioasă.
                Aşa a arătat tortuleţul simplu, învelit în cremă şi ornat cu frişcă
                                   şi aşa a arătat după ce a fost gătit în strai de sărbătoare. 
                        Reţeta aceasta o dedic Carolinei, cu regretul că nu am apucat să ne înfruptăm din tortul ei şi cu promisiunea că tot venim noi la unul, mai ales că acum şi-a făcut curajul de a reveni după o pauză de blog. Iar  această postare o înscriu (în ceasul al doisprezecelea, la propriu) în provocarea "Virtual hug", gazduita luna aceasta de Maria - Zambetania

16 comentarii:

  1. Multumesc mult, Loredana!Frumos tare omuletul vostru!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos omuletul de zapada! Parca chiar seamana cu un clopotel, fara decoratiuni :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Seamana, seamna, ca asa a fost conceput initial, dar apoi a fost adaptat din mers pentru cerintele pietei :)

      Ștergere
  3. Delicios omul de zapada cu papion, fost clopotel :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar ieri vorbeam cu Alin ca as face un tort , insa nu stiu ce crema sa folosesc ! Multumesc pentru reteta ! E tare frumos la voi ! Te imbratisez cu mare drag , suflete !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea! Si eu te imbratisez cu tot dragul!

      Ștergere
    2. Tableta de ciocolata de menaj e cam cat doua tablete de ciocolată impachetata? Cam 200g? As încerca si eu crema la un tort ca e ziua sotului mâine, dar de la ciocolata de menaj mi- a fost foarte rău in sarcină si încă imi e teama sa o gust/ miros de asta as folosi ciocolata la pachet.
      Mulțumesc frumos!

      Ștergere
  5. Imi place mult cum arata tortuletul. Am o slabiciune pentru dulciurile adresate copiilor in mod special si pentru intreaga bucatarie care are copiii in centru . Mi se pare mult mai creativa, mai jucausa, mai ingenioasa.
    Va trimit salutari din Satu-Mare.
    Sorina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sorina, draga mea, la noi ai sansa sa gasesti mai multe asemenea bunatati! Stai aproape!

      Ștergere
  6. Tare drăgălaș e omul vostru de zăpadă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga mea draga,
    Ce m-as face fara prietenia ta! Multumesc mult ca ne porti in gandurile tale... Chiar imi pare rau ca nu ati ajuns in acea seara la mine.. dar sper sa mai fie ocazii. doar odata-i Craciunul!, nu? :) cat despre blog... la cate site-uri cu dulciuri sunt... m-a cam dezarmat... scriu sincer pentru a nu uita retetele.
    crema ta de la acest tortulet simpatic o faceam si eu cand eram la liceu. ce vremuri! Daca ati fi in Botosani te-as invita la un cheesecacke cu dulceata de portocale :)
    Te imbratisez cu mult drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic sa nu te dezarmezi. Este intotdeauna loc pentru fiecare,iar tu chiar ai atuurile tale.
      Cat despre cheesecackeul cu dulceata de portocale, va uram pofta mare!

      Ștergere
  8. Foarte frumos si, cu singuranta, delicios omuletul vostru!
    Iti doresc si eu, cu intarziere, un an frumos, cu pace si bucurie! E un an important, daca nu ma insel:) veti avea si voi o bobocita in toamna, nu? Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.