luni, 19 noiembrie 2012

Nocturna bibliotecilor - 2

           Am fost sâmbătă seara la Biblioteca Județeană să ne delectăm și noi cu programul lor nocturn. Prima oprire și cea mai consistentă din punctul de vedere al timpului alocat, a fost, previzibil oarecum, la secția de copii.
          O doamna tare drăguță le-a citit copiilor povestea de seară, Cele trei cuvinte magice, o poveste educativă din revista Meki, pe care noi o știam că aveam acel număr acasă, apoi Mănușa, o poveste tare drăguță despre prietenie și ajutor reciproc între prieteni. La povestea aceasta ne-am distrat grozav, deoarece Georgia, care era cea mai mărunțică dintre copii, stătea lângă doamna și cum vedea animăluțele cum le imita, spre marea distracție a tuturor.
          Apoi mi s-a părut că au fost oarecum luați prin surprindere de numărul mare al copiilor si quilling-ul anunțat l-au rezervat doar copiilor peste 10 ani. Nici cei mici nu au rămas însă fără activitate, s-au distrat spunând poezii, ghicitori cu personaje din povesti si  cântând cântecele cu o domnișoară ce-i acompania la chitară. Spun că am simțit că au fost luați prin surprindere, deoarece se vedea clar diferența între lucrurile bine programate și improvizație. Ceea ce era bine stabilit mergea strună, dar au fost într-un moment si descoperiți. E dificil, dacă nu ai un program clar, să improvizezi. Când ai vreo 50 de copii mici în față, dacă pui pe unul și pe altul să spună ce cântecel sau ce poezie își amintește el de la grădi sau de la școală,  pe ceilalți i-ai pierdut. Dar, lucrurile astea le-am simțit eu ca adult, fetele au fost foarte încântate, mai ales cea mare, că și-a descoperit acolo foști colegi de la gradiniță.
          Noi împreună cu mezina, care și-a pierdut interesul și răbdarea concomitent cu terminarea poveștilor, am mai colindat un pic prin bibliotecă, am făcut un popas la secția de artă și apoi am plimbat fetele cu liftul. Fiind de sticlă, liftul bibliotecii oferă, mai ales când ești la etajul 7 pe timpul nopții, o perspectivă tare frumoasă asupra orașului.
          Sperăm să repetăm și altcândva experiența...

2 comentarii:

  1. Frumoasa iesire dar si frumoasa initiere a acestui fel de invitatie din partea bibliotecilor!!!!
    Nu stiu daca pe-aici se fac asemenea invitatii publicului...
    Va admir...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Corina, la noi si anul trecut a fost o noapte alba a Bibliotecilor. Atunci eram in trecere prin Botosani, dar tot am profitat si am vizitat doua biblioteci.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.