duminică, 6 iulie 2014

Aida - un spectacol eveniment

       Aseară a avut loc în Cluj, în Piaţa Unirii mai exact, un eveniment grandios, un spectacol de zile mari. Opera Naţională a pus în scenă Aida de Verdi şi nu oricum, ci în aer liber. În spectacol au fost angrenați 8 solişti, din ţară şi din străinătate, inclusiv dirijorul care era din Italia, 60 de instrumentişti, 60 de corişti şi 30 de balerini (iar balerinele au fost superbe, cam dezbrăcate pentru gustul Paulei, dar superbe), cărora li s-au adăugat vreo 4-500 sute de figuranți (liceeni şi clujeni dornici să apară pe scenă). Plus 6 cai frumoşi.
         Din câte ştiu această reprezentaţie marchează împlinirea a 120 de ani de la punerea în scenă a primului teatru liric al ţării, la Opera Română din Cluj. Şi nu a fost aleasă întâmplător, pentru că Aida a fost primul spectacol al Operei clujene.
                                              imagini  din primul act
           Noi am pus fetele să doarmă la amiază, să fie odihnite, iar apoi am mers cu ele la spectacol. Am avut noroc că am reuşit să stăm destul de în faţă, asta şi datorită unor buni prieteni care ne-au ţinut scaune. Evident că fiind un spectacol atât de mare, nu toată lumea a putut să vadă foarte bine, din toate unghiurile, dar fiecare încerca cum putea să prindă un loc cât mai bun. Sunt convinsă că pe viitor lucrurile astea se vor organiza mai eficient. Iar tot la capitolul organizare, mie   mi-a plăcut că au şi tradus spectacolul. A fost un plus, mai ales că nu toţi stăpânesc perfect italiana, dar aşa fiecare a putut să înţeleagă despre ce este vorba. Asta şi faptul că directorul Operei spunea înainte fiecărui act despre ce va fi vorba, cred că nu a lăsat pe nimeni nelămurit.
                                                     Paula cu mine, văzute de Georgia
                                                        imagini din actul al doilea
 
                                                               şi artificiile
                                                       americanii le-au avut pe 4 iulie,
                                                       noi le-am avut pe 5...
       In plus vă ofer şi două imagini din perspectiva altui fotograf, unde apărem şi noi, chiar dacă mici-mici de tot.
 
        Felicitări tuturor pentru muncă şi implicare! Abia aştept spectacolul de la anul!


5 comentarii:

  1. Nici nu ai idee cat de mult va invidiez, pe voi cei ce locuiti in "orasele" mai mari....si aveti norocul sa participati la astfel de spectacole. Te pup, numai bine

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, Cristina, chiar suntem de invidiat. Uneori mi-i si ciudaca nu reusim sa mergem la toate, desi suntem privilegiati ca avem unde merge.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos! Și la noi sunt evenimente de genul dar nu reușim să ajungem prea des.

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb! Si mie mi-ar placea, dar la noi nu se organizeaza evenimente de asemenea anvergura. Cred ca public amator ar fi, dar....asta este situatia in orasele mai mici.
    Sanatate multa si pupici fetelor frumoase(chiar daca nu apar toate in fotografii)
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur sa aveti parte de astfel de spectacole in aer liber!din pacate, Constanta se "lauda"cu altele.Noi am ocolit parade fara remuscari!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.