sâmbătă, 7 iulie 2012

Cum să (nu) dai cu lavabil peste var

Dacă tot am intrat într-un cerc ispititor al poveștilor nemuritoare din lumea zugrăvitului, am zis să nu întrerup cumva foiletonul acesta, așa că vin acum la ceas de seară cu un sfat practic.
Un sfat nu doar practic, ci și  (de) pus  în practică, din celebra categorie cine o face ca mine, ca mine să pățească.
Noi aveam în una dintre camere var pe pereți. La momentul respectiv încă nu apăruseră atât de multe vopsele lavabile sofisticate și ne-am gândit că varul e mult mai bun că permite, în primul rând, pereților să respire. Între timp însă am decis să dăm cu lavabil în loc de var. Zis și făcut.
Toți doritorii de dat sfaturi gratuite ne-au spus că dacă dăm bine cu amorsă pe perete, nu ar trebui să avem nicio problemă în a aplica lavabilul peste var.
Ei bine, din vorbele de duh ale lui Stan Pățitul vă spun că, dacă vreți să dați cu lavabil peste var, nicio amorsă din lume nu vă poate ajuta (am folosit inclusiv mult lăudata amorsă de profunzime de la Ceresit). Singura unealtă care vă va fi cu adevărat folositoare este șpaclul.
Adică a trebui să dăm jos tot varul de pe pereți și de pe tavan, că varul cum se încărca cum pica  mai ales că noi avem pereții din rigips,  abia apoi să gletuim și să aplicăm lavabilul. O adevărată aventură, mai ales că în primele zile ale săptămânii care tocmai se încheie canicula era în toi, iar noi nici nu ne zăream din praful făcut de var, de respirat normal nici nu se punea vorba.
Așa că ne-am învățat lecția și am zis că n-ar fi rău să spunem mai departe, nu de alta, dar măcar să știți la ce să vă așteptați. 
Iar în final, dacă tot e vremea viselor, vă las să vă delectați cu niște idei despre cum arată o baie în viziunea celor de la home-designing, ca să aveți la ce visa atât la propriu cât și la figurat.
Un sfârșit de săptămână cât mai plăcut vă doresc!

9 comentarii:

  1. de acord, perfect adevarat si noi am patit-o intr-o camera, am gletuit peste si cand am dat la varuit,(ne-a invatat un "mester" constructor, pe care nu-l interesa ca nu era casa lui, bineinteles) varul vechi a impins si glet si var nou cu totul, asta in cateva locuri-, sotul meu si.a zis Manole, ca acum "carpea", acum sarea, de cateva ori a facut , si momentan, desi camera e varuita, in 2 locuri tot e putin "umflat"

    RăspundețiȘtergere
  2. mai inchipuie-ti ca in camera ce e acum in renovare a fost pe perete nu var, ci vopsea din aia de cand lumea, pe baza de ulei, cam 7 zile a luat sa o dea jos cu spaclu, arsa, apa, si cu nimic nu se ducea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Of, scumpa mea, te inteleg perfect.
    Noi nu am vrut sa riscam sa muncim de mai multe ori, sa gletuim, sa dam cu lavabil si apoi sa pice din nou, asa ca intai ne-am asigurat ca nu a ramas nici urma de var pe pereti si abia am purces la lucru.
    Bafta multa si spor la lucru va doresc!
    Sa vina bebelusul cel nou in casa noua!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-am amintit, referitor la a doua ta postare, ca atunci cand am cumparat noi casa, tot asa erau mai multe straturi străvechi de vopsea, care nu se duceau cu nimic. Cu bardița dădea la un moment dat soțul in perete, numai sa se duca.
    Sa stii ca ma gândesc cu mult drag la voi, ca aveti si voi parte de destule aventuri nedorite.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca ati trecut cu bine peste aceste aventuri si ca ne-ati dar si noua un pont pentru viitor.
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  6. ce de aventuri! Aveti mare curaj sa va faceti singuri,dar va admir pt asta. Eu cand aud de zugravit imi vine sa plang,amintindu-mi ce am patit acum cativa ani,cand am facut treaba asta cu mesteri neseriosi, desigur! Am albit la propriu,caci aveam o mesa de toata frumusetea...
    slava Domnului ca i-ati dat de cap pana la urma, pacat ca ati muncit asa de mult. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Carol, iubito, sper din toata inima ca voi sa nu aveti de-a face cu asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ana, important e ca totul s-a terminat cu bine. Stim ca mesterii sunt neseriosi si, mai ales acum vara cand au comenzi multe, iau lucrari mari si nu se complica cu cei ce au doar putin de facut.

    RăspundețiȘtergere
  9. Interesant. Foarte lume a dat cu lavabila peste var si a fost ok. Poate ghinionul, e ca la Loto, nu toata lumea castiga.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.