duminică, 17 noiembrie 2013

Vremea curăţeniei

Un preot ortodox, obosit să asculte tot felul de scuze invocate de unii care nu merg la Biserică, a scris următoarele:

Câteva motive pentru care nu mă spăl:

Pentru că mi-a fost impus să mă spăl de mic.
Pentru că nu am fost învățat din copilărie să mă spăl.
Cei care se spală sunt niște fățarnici, pentru că se vad mai curați ca alții.
Nu pot hotărî care săpun e mai bun.
Cândva mă spălam, dar după aceea m-am săturat.
Eu mă spăl doar de sărbătorile mari – de Crăciun și Paște.
Nu am prieteni care să se spele.
Voi începe să mă spăl cînd voi fi bătrân și murdar.
Nu am timp să mă spăl.
Iarna apa e prea rece, iar vara – prea caldă.
Nu doresc ca pe seama mea să facă bani producătorii de săpun.
Eu mă spăl în suflet.
Săpunul a fost inventat de niște șmecheri, pentru că nu există nici murdărie nici curățenie.
Toate războiale în lume sunt din cauza săpunului.
Toate felurile de săpun au neajunsurile lor. Eu mă spăl cu trei feluri odată, pentru ca doar așa e corect.
Știința a demonstrat că nici un fel de săpun nu elimină complet murdăria. De aceea spălatul este curat falsificare și opiu pentru zoioși.
Orice săpun conține substanțe toxice care dăunează sănătății.
Copilul nu trebuie învățat de mic să se spele. Când va crește, singur trebuie să hotărască dacă să se spele ori nu, și cu care săpun.

 

 Să aveţi o  săptămână frumosă, în care să vă limpeziţi gândurile!

12 comentarii:

  1. Asa-i ca atinge aproape toate scuzele frecvente?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anca, nu asta a fost intentia, dar :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Waw! Foarte tare! Am ramas cam fara cuvinte. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Unele întrec orice imaginaţie posibilă. "Copilul nu trebuie învățat de mic să se spele". Câte pot auzi preoţii, nu m-aş fi gândit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, se referea desigur la o replica pe care o spun unii oameni si anume: Copilul nu trebuie invatat de mic sa mearga la Biserica. Cand va creste singur trebuie sa decida daca merge sau nu si la ce biserica se va duce.
    Sunt convinsa ca preotii aud, nu de putine ori, replica asta.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.