marți, 22 martie 2016

Cand e pace!

poezia aceasta era în manualele vechi, comuniste şi mi se părea desuetă...

Cuvintele sunt de prisos...
încă o zi însângerată,
încă o zi indoliată,
de această dată în inima Belgiei...
Noi am crescut în vremuri de pace, nu cunoaştem decât pacea.
Despre război, lagăre, concentare, ruşi, nemţi, foamete, tifos, deportare, moarte, am auzit numai în poveştile bunicii şi am priceput din ele că nu erau vremuri pe care nu le poţi dori nici duşmanilor.
Acum, când simţim tot mai acut că timpul nu mai are răbdare cu oamenii,  ne rugăm ca şi copiii noştri să cunoască doar vremuri cu pace.
Dumnezeu să-i odihnească pe toţi cei care mor şi să-i ocrotească pe toţi cei care rămân!

12 comentarii:

  1. Da... auzeam de razboaie doar de la bunici, si ajunsesem sa credem ca am evoluat destul de mult incat sa se mai intample de-alea, si uite acum.. uite ca si in ziua de azi oamenii pun valorile pe altceva decat pe viata. Fie pe pamanturi, religii, bani.. E trist. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe saracii nevinovati din Belgia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa credeam si eu, draga mea Evelyn: ca razboiul e ceva din trecut, ceva ce va exista doar in cartea de istorie! dar se vede ca nu e asa...

      Ștergere
  2. De doua lucruri mi-e teama: de boala si de razboi. Sa ne ajute Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si din pacate e numai inceputul...vin vremuri grele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Razboiul, cea mai urata inventie. Razboiul este prostia ridicata la cel mai inalt grad. De ce sa se omoare oamenii intre ei? Pentru orgolii supradimensionate? Pentru beneficii teritoriale sau materiale? Pacea, linistea si armonia nu se obtin prin razboi, razboiul distruge tot ce e normal si frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, e o inventie urata si e de cand lumea. Civilizatia nu a adus, din pacate, disparitia lui.

      Ștergere
  5. Prea trist cu toate cate se intampla :(( Cred ca Dumnzeu ne aude strigatele...

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.