marți, 1 martie 2016

Un altfel de mărţişor

 Poezia aceasta am aflat-o acum câţiva ani, când am primit-o cadou de 1 martie de la o prietenă dragă, mariana, din Suceava. De atunci nu trece an ca de 1 martie să nu mă gândesc la ea. La prietenă şi la poezie, desigur.
Pictura Mărţişor de Igor Vieru
Aş dori să pot trimite către tine,
Plin de cântec, de lumină şi de dor
Adevărul frumuseţilor divine,
Împletit în bucuriile senine
Minunat, iubit şi veşnic mărţişor…

Şi-aş dori ca mâna mea să ţi-l aşeze
Nu pe inimă, ci-acolo-adânc în ea…
Ca frumoasă şi curată s-o păstreze
Ca un soare minunat să-ţi lumineze
Şi să-ţi facă fericită viaţa ta…

C-a adevărul e podoaba minunată
Mai de preţ decât oricare talisman
Care nu se învecheşte niciodată
Şi-i din ce în ce mai binecuvântată
Şi-i din ce în ce mai scumpă, an de an…

Iar în ziua răsplătirii fericite
Când vedea-vom veşnicia răsărind
Când ca miile de stele strălucite
Străluci-vor inimile preaiubite
Cerurile minunate-mpodobind

Printre ele şi-al tău suflet să răsară
Minunat şi binecuvântat odor
Strălucind ca prima zi de primăvară
Pe frumosul sân al cerului comoară,
Un curat, iubit şi veşnic mărţişor.
                     Traian Dorz

4 comentarii:

  1. Ce mult imi place ultima strofa din aceasta poezie. Imi plac poeziile lui mult. Tin minte ca cand eram copil o vecina avea cartea lui cu poezii si imi placea sa le citesc. Noi nu prea aveam carti in limba romana, mai ales cu poezii si le citeam cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pictura este superba, imi place foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoasa poezia! Un martisor inedit... :-)

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.