sâmbătă, 13 iunie 2009

tiramisu - un dulce la îndemână


Daca si voua va e pofta de ceva dulce, bun si special, va apun ca eu am facut zilele astea tiramisu.
E nevoie de un pachet mare de piscoturi. Patru sute de grame de frisca gata preparata, o cutie de mascarpone din comert si un sirop din 4 lingurite de zahar, esenta de vanilie si doua plicuri de ness. Siropul poate fi inlocuit cu succes cu o cafea indulcita. E chiar mai bun! Mie mi-a placut varianta cu cafea, desi in mod obisnuit nu o beau.

Pasul numarul 1: jumatate din cantitatea de frisca se amesteca delicat cu mascarpone. Pentru un plus de aroma, adaugati vanilie si zahar pudra.

Pasul numarul 2: se ia un platou, de preferinta ingust, si se intinde un strat subtire de frisca. Rand pe rand se inmoaie cate un piscot in sirop, fara ca acesta sa se sfarame. De fapt se trece rapid prin sirop sau cafea, ca piscotul trage foarte repede cat sirop are nevoie.

De aici este si mai simplu. Se alterneaza un pat de piscoturi insiropate cu unul de frisca si unul de mascarpone. La final ar trebui sa aveti un tort format din trei paturi de piscoturi si de crema. Pentru un aspect si mai apetisant, fii generoasa cu ultimul strat de frisca. Adauga niste fulgi de ciocolata pentru aspect.
Este un desert delicios, rapid si nu prea costisitor. de multe ori am facut prajitura aceasta inlocuind crema de mascarpone, pe care nu o gaseam intotdeauna in magazine, cu o crema de prajituri de ciocolata si caramel. Era superba si asa.

2 comentarii:

  1. Ha, ce coincidenta - am facut tiramisu acum doua zile! (de nervi, desigur, am vrut sa ma calmez cu ceva dulce. merge bine la oboseala+frustrare! :)).
    Reteta mea are in componenta si oua - la crema cu mascarpone se adauga galbenusurile (4) frecate cu cateva linguri de zahar si albusurile batute spuma. Iar la siropul de cafea se poate pune si un strop de lichior. Eu pun deasupra si fructe de padure :).

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult jester! te voi vizita neaparat!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.