vineri, 4 mai 2012

Barni cu mere

       Probabil cunoaștețí mult prea bine celebra prăjiturică Barni. Atâta publicitate și cântecelele ne-au năucit și pe noi de tot.
        Georgia e fan Barni. Nu putem merge în niciun magazin fără să i-o cumpărăm. E singurul dulce din comerț care a fascinat-o. Dar mama ei, adică eu, s-a gândit la o varianta mai sănătoasă.
      Rețeta mea nu are prea mare legătură cu varianta comercială, e proaspăt inventată și, până nu apucă să se răcească de tot, m-am gândit să o împărtășesc cu voi.
        Am tăiat feliuțe vreo 6 mere mari și nisipoase și le-am amestecat cu 4 linguri mari de zahăr, apoi le-am călit. Călit e un fel de a spune, că nu am pus ulei în cratiță, doar am amestecat mereu că, imediat ce s-au încălzit, merele au lăsat propriul suc. După ce s-au omogenizat bine și s-a topit tot zahărul, am luat cratița de pe foc. Peste mere am adăugat o cană de făină și 4 ouă. Cred că erau suficiente doar două, că mi s-a făcut cam moale compoziția și am mai adăugat trei linguri de pesmet. Compoziția obținută am pus-o într-o tavă rotundă și am dat-o la cuptor pentru 35-40 de minute la foc mic.
         Abia după ce s-a răcit, tati a avut ideea să o tăiem în forme de ursuleț și astfel am obținut proprii noștri Barni, care au avut foarte mult succes.
         Eu nu am curățat merele de coajă, că inițial voiam doar o prăjitură simplă, așa că formele au ieșit foarte puțin neregulate, dar fetițelor le-a plăcut foarte mult, nu au fost prea greu de impresionat. De altfel, cel mai mult a cântărit gustul, deoarece nici Barni originalul nu strălucește prea mult prin formă, fiind foarte sfărâmicios.
        Asta e varianta noastră sănătoasă și delicioasă. Dacă vă place rețeta, spor la pregătiri!

        P.S.: S-au decupat mult mai bine după ce s-au răcit de tot.

11 comentarii:

  1. BRAVO.
    Super ideea, mamico inventiva.
    Am sa o fac si eu, sa vad ce imi iese. Poti inlocui cred ouale, cu o banana ffff coapta (varianta de post :))
    Ai pus si praf de copt? Eu am forme de ursulet si le voi coace direct in ele...un fel de mufins.

    Mersi de idee... ti-am furat-o :) Sper sa nu te superi.
    weekend placut.
    Revni cu poze :)
    Si alor mele tot Barni le place in tara .. sicaramelele Poiana :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am pus praf de copt, nu au crescut prea inalt, asa ca au fost usor de decupat cu formele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, Huedin4 mai 2012 la 22:19

    Imi place ideea ta. Cu putina imaginatie si eu cred ca se pot fenta multe chestii comerciale.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru idee!o vom prelua si noi!multumim!pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Totusi, ce cauta zaharul in reteta ptr copii ? Cand se stie cat de nociv este si poate fi ionlocuit cu sirop de artar / agave sau curmale pasate. In fine, fiecare da copilului ce vrea ...

    RăspundețiȘtergere
  6. interesant si usor, doar ca imi trebuie forme, dar vad eu printre ale Dianei alte modele

    RăspundețiȘtergere
  7. Florina, noi sirop de agave sau de artar natural nu avem. Daca am lua din comert la cati stabilizatori, coloranti, conservanti si alte minunatii chimice are, tot acolo am iesi.
    Paote gresesc eu foarte grav, dar pe mine nu ma sperie doua linguri de zahar, cat ma sperie produsele sintetice din alimente.


    Mariana, noi la Craciun ne-am aprovizionat cu forme suficiente pentru tot restul anului.

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte buna ideea si sanatoasa prajitura! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu le-am facut reteta ta, cu zahar brun (numai zahar brun folosim). Buuuuuuuuuuuun de tot!Multumim si... Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  10. Chiar ma bucur ca ai incercat-o. Si noi folosim zahar brun, dar mai folosim si din cel obisnuit.

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.