duminică, 11 mai 2014

La 9 ani



Draga mamei,

            Mă tot uit la tine, de fapt, toată ziua m-am tot uitat la tine şi tot nu-mi vine a crede că ai 9 ani.
            Când au trecut 9 ani?
            Când şi prin ce miracol te-ai transformat din boţul acela mic de carne care încăpea în şi pe burta mea, din “sticla aceea de suc din care se luase un pahar”, în domnişoara aceasta atât de frumoasă, elegantă, deşteaptă şi sensibilă?
             Iubita mea, eşti cel mai bun şi mai cuminte copil pe care îl poate avea un părinte. De când erai doar un ghem de celule tot citesc despre cum vei fi şi cum te vei dezvolta, dar de fiecare dată mi-ai depăşit întregul orizont de aşteptări. În ultima vreme am tot citit despre cât de mult se transformă copiii care au aceeaşi vârstă cu tine, copiii care merg la şcoală şi vin acasă cu tot felul de lucruri nu tocmai demne de o fetiţă (nu vreau să scriu chiar tot, nu de alta, dar nu vreau să-ţi dau idei străine). Aşa că am tot aşteptat, e drept că având inima cât un purice, de la grădiniţă la şcoală, din clasa I în clasa a II-a, să văd cum te vor afecta toate acestea pe tine. Dar, draga mamei, tu te dezvolţi extraordinar de frumos şi eşti acelaşi copil minunat din totdeauna.
            Nu ştiu câtă vreme vei fi aşa. Gurile rele (sau poate doar realiste) tot spun: aşteaptă să vezi peste 2-3 ani, aşteaptă până la adolescenţă, stai să vezi mai încolo, copii foarte cuminţi când sunt mici cresc rebeli şi adolescenţi de necontrolat. Scumpa mea, nu ştiu cum vei fi când vei fi mare, habar nu am în ce fel de adolescentă sau tânără te vei transforma, dar acum eşti o minunăţie de fetiţă, un copil de excepţie, cum nici în visele cele mai îndrăzneţe nu credeam că vei fi.
            Eşti isteaţă, cuminte şi ascultătoare, teribil de sensibilă, mult prea timidă, deşteaptă şi bună la matematică, eşti un model pentru mulţi copii care te cunosc, dar mai mult decât atât, eşti un model pentru sora ta.
            Îmi place de tine că tot timpul îi respecţi pe toţi, eşti atentă la dorinţele celorlalţi, pui mereu întrebări şi eşti curioasă, iubeşti pe toată lumea cu inima deschisă şi eşti cel mai creativ copil pe care îl cunosc personal. Tot timpul meştereşti câte ceva, ba singură, ba împreună cu tata, faci mereu câte o felicitare celor pe care îi iubeşti, desenezi sau inventezi chestii diferite ca dispozitivul de bătut beţe în pământ sau prototipul maşinii de teleportat obiecte mici făcută din hărtii de la bomboanele schocotof prinse pe un carton cu agrafele cu hello kitty (care, deşi se încăpăţnează încă să nu funcţioneze, sunt convinsă că va merge într-o zi)  cărora le adaugi mereu nota ta personală.
            Singurul lucru care nu-mi place e că în ultima vreme eu nu am putut să fiu mama care aş fi vrut să fiu şi pe care tu o meriţi cu prisosinţă. Am tot strigat la tine, deşi tu chiar nu meriţi, doar că eu nu am răbdarea de a te asculta până la sfârşit sau mă panichez, uneori peste măsură, de lucruri care nu sunt grave, dar care ar fi putut fi. Se pare că sufăr de un tot mai acut sindrom al drobului de sare, al acelui cum ar fi dacă… Dar, scumpa mea, nu ştiu dacă înţelegi acum, dar cu siguranţă vei înţelege când vei fi mare, eu tot pentru o simplă suspiciune, tot pentru nimic în aparenţă, dar probabil mai mult în esenţă, tot pentru dar dacă mai sunt acolo câteva celule, trebuie să îmi scot (sper că nu degeaba) un sân, aşa că sunt extrem de panicoasă şi mă sperie tot soiul de lucruri care nu ar avea în mod obişnuit de ce să mă sperie.
            Bineînţeles la toată situaţia asta contribuie şi multele medicamente hormonale pe care le iau, tot soiul de pilule care dau tot felul de reacţii ciudate, de la iritabilitate până la depresie şi schimbare de personalitate.  Bineînţeles, prietenele mele spun că nu trebuie să îmi fac griji, că oricât de nervoasă m-ar face, la cât sunt eu de calmă, acum de fapt abia devin normală. Dar, draga mamei mică şi cu sufletul fragil, eu nu vreau să fiu normală, eu vreau să fiu mama ta extrem de bună şi nefiresc de calmă pe care o ştii tu dintotdeauna.
            Aseară, în timp ce făceam cu Georgia tortul pentru tine, pentru fiecare lucru pe care îl făcea bine ea spunea: misiune îndeplinită. Ei bine, frumoasa mea, eu încă nu mi-am îndeplinit misiunea nici pentru tine, nici pentru surioara ta mai mică. De asta, deşi am avut perioade în care am trecut prin furcile caudine şi probabil că voi mai avea, nu voi înceta să lupt. Pentru că tu, iubita mea, tu şi surioara ta mică care te adoră, meritaţi o mamă. O mamă care să te crească aşa cu  vrea sufletul ei, o mamă care să se bucure şi să-ţi organizeze şi următoarea ta aniversare, dar şi nunta,  o mamă care să-ţi legene copiii ăia mici şi drăgălaşi la care tot visezi (deşi, crede-mă pe cuvânt, e cam repede pentru asta). O mamă de care nu am de gând (dacă asta va depinde vreodată de mine) să te privez, pentru că vreau zi de zi să mă uit în ochii tăi curaţi, pentru că vreau să vii mereu dimineaţa să te pisiceşti pe lângă mine, pentru că vreau ani mulţi de aici încolo să îţi fac pe 11 mai mici surprize împreună cu tata şi să îţi spunem:
            La mulţi ani, iubita noastră! Să creşti mare! Să fii mereu tu!
           

25 de comentarii:

  1. LA MULTI ANI! Paula.
    Te iubim si te imbratisam cu drag din departare.... sa fii snatoasa si fericita. Ai cea mai minunata mama car exista.
    Anca.. m-ai impresionat pana la lacrimi cu ce ai scris. Paula si georgia sunt norocoase cu asa mama ca tine.
    Esti unul din cei mai minunati oameni pe care ii stiu.. si ai sufletul cel mai bun daca stau si ma gandesc bine. As vrea sa pot sa te ajut... fie ca Dumnezeu a ne auda rugile si sa te faci bine. Ce bine ar fi daca am fi aproape sa ne bucuram impreuna de fetele noastre!
    Va imbratiasm cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Carol.
    paula a fost tare incantata ca si Ara si Alexandra au sunat-o.

    RăspundețiȘtergere
  3. LA MULTI ANI!Sanatate si viata lunga alaturi de fetele tale si de sot! O imbratisez si pe sarbatorita si pe surioara draga!

    RăspundețiȘtergere
  4. emotiv...mamico !
    la multi ani micii tale mari fetite !

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, Paula!
    Sa fii sanatoasa si sa fii fericita.
    Loredana, te imbratisez cu mare, mare drag. sa-ti traiasca fetele si sa-ti fie razele de lumina ale vietii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ana, multumesc din suflet de uarare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mariana, multumesc. Multa sanatate si fetelor tale!

    RăspundețiȘtergere
  8. Iuliana, multumesc de urare. se pare ca bantuim la calculator la aceeasi ora.

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani frumosi fata frumoasa si deliata!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumim mult, Anca noastra draga!

    RăspundețiȘtergere
  11. La mulți ani, mămică dragă, atât fetiței tale cât și ție! Să fiți sănătoase și fericite împreună cu Georgia și tăticul lor! Pup obrăjorii, atât ai sărbătoritei cât și ai mamei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani! Sa ai parte de o viata frumoasa si sa cresti mare, frumoasa, sanatoasa si fericita!
    Sa va dea Dumnezeu multa putere si rabdare sa treceti peste aceasta incercare cu bine!
    Va imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani, Paula! Sa fii mereu fetita mamei, sa iti dea Dumnezeu ce e mai bun in viata atat tie cat si surioarei tale. Iar mamicici si taticului sa le dea Dumnezeu sanatate, puterea de a lupta si de a fi alaturi celor doua printese si longevitate ca sa isi tine in brate si stranepotii!

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani, Paula! Imi amintesc si eu de botul acela mic si de fetita de 2 ani si asa mai departe. Paula, semeni foarte bine cu mama ta cel putin fizic, din cate am reusit sa vad eu. Iar tu, Anca, draga, vei vedea ca operatia va trece ca in povesti: ca gandul si ca vantul, cat ai clipi si totul va fi foarte bine.
    Va imbratisez!
    Stefi

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani Paula draga, copil frumos si cuminte!!! La multi ani si tie, caci de 9 ani esti mamica, sa va dea Dumnezeu multi ani impreuna!!! Sanatate multa si multa putere ca sa luptati si sa treceti impreuna cu bine peste toate aceste incercari, ma rog in fiecare zi pentru voi!!! Aska

    RăspundețiȘtergere
  17. La mulţi ani, păpuşă scumpă1 Să fii sănătoasă şi fericită toată viaţa!
    Loredana, îmbrăţişări şi pupici pentru toată familia. Să vă trăiască fetiţele şi să vă bucuraţi de ele!

    RăspundețiȘtergere
  18. La mulţi ani, Paulei! Şi ţie multă putere şi sănătate! Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  19. La multi ani! Fetita ta nu face decat sa oglindeasca sufletul tau frumos. Nici nu ai cum sa n-ai copii deosebiti! Iti tin pumnii pentru tot, stii tu!

    RăspundețiȘtergere
  20. La Multi Ani, Paula!Sa cresti mare si sa ramai la fel de incantaotare cum am aflat ca esti!
    Draga mamica, fie ca Maica Domnului, Sfantul Nectarie, Sfantul Efrem si toti Sfintii sa te pazeasca, sa te insatosesti pe deplin si toate gandurile si temerile sa ramana pe veci uitate!Bucura-te de fetele tale si ai credinta ca totul va fi bine, asa cum papusile tale si tu o meritati pe deplin! Cu drag, Nicol

    RăspundețiȘtergere
  21. Muuuulte aniversari impreuna va doresc! La multi ani! Bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  22. La multi multi ani Paula!
    Eu am o adolescenta care anul asta devine adult...ce sa spun? N-as schimba nimic din ce a fost, din ce e. O iubesc asa cum e desi nu mereu e floare la ureche, dar e minunat sa fii mama ei.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  23. O, Doamne, ce frumos! Am ramas fara cuvinte!! Ce mama minutata!!! Cu intirziere ii spun si eu La multi ani fetitei!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu intarziere, dar si cu multa dragoste, LA MULTI ANI!
    O imbratisare si un gand frumos pentru mami...

    RăspundețiȘtergere
  25. La multi ani in Hristos îngericăi, iar tie, Loredana, multi ani (pamantesti) inainte, cu nadejde si credinta tare! Si baietelul meu cel mare e nascut tot pe 11 mai. Sfintii Metodie si Chiril sa le fie amandurora aprigi rugatori si sa nu-i lase sa se departeze de calea Vietii!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.