duminică, 27 noiembrie 2011

Reduceri mari la jucării

Aşa trâmbiţau reclamele: mari reduceri la jucării, Moş Crăciun şi-a răsturnat sacul la Metro. Prin urmare, am purces şi noi să vedem sacul Moşului...
Vinerea care tocmai a trecut a fost vinerea neagră a reducerilor şi, dacă tot împrumutăm noi tot ce se poartă în Occident, nu se putea să ratăm încă o ocazie de a vinde ceva. Tocmai de aceea, mai multe magazine au făcut reduceri, mai ales că se apropie sărbătorile. Ce prilej poate fi mai bun decât atât!
Dintre toate ofertele, pe noi ne-a tentat cea de la Metro. Anunţau 40 la sută reducere la toată gama de jucării. Când am ajuns ieri în magazin era nebunie, ca în vremurile bune, când încă nu se deschiseseră două mall-uri şi o sumedenie de supermarketuri în oraş. La raionul de jucării era buluceală, unde te uitai vedeai mame, taţi, bunici, copii, cărucioare arhipline... Toată lumea umbla ca furnicuţele şi-şi umplea coşul.
Când am ajuns la raft ni s-a mai temperat entuziasmul. Am crezut iniţial că ratez eu ceva mega promoţie şi chiar am cercetat cu luare aminte câteva cărucioare. Dar nu, lumea cumpăra din inerţie şi din bună-credinţă, pentru că povestea preţurilor era cu totul alta.
Spre exemplu, pe noi ne-a interesat o păpuşă Barbie secretul zânelor. În toate celelalte magazine, mă refer la Cora, Real, Carrefour, costă fix 85 de lei. Aici preţul era 135 lei. Când i se aplica reducerea devenea 81. Prin urmare doar 4 lei faţă de preţul pieţei. Nu sunt matematician, dar asta e o reducere de 5 la sută, cred, şi nu de 40. Şi la fel erau toate păpuşile şi jucăriile cărora li se face reclamă din abundenţă pe toate posturile cu desene animate. Foarte puţine erau jucăriile care chiar aveau un preţ similar cu al altor magazine, să poţi spune că într-adevăr faci o economie cumpărându-le. Era o reducere, dar nu cea anunţată de ei.
Plus că erau unele jucării la care cu tot cu reducere şi tot erau mai scumpe ca în alte părţi.
Pe noi ne-a dezamăgit faptul că am găsit un raft care fusese cu produse la reducere (din cele cu ambalajul deteriorat) şi cărora acum li se anulase reducerea. Se vedea clar eticheta nouă cu 68 de lei pusă peste una cu 32 şi tot aşa.
O mare păcăleală pe faţă. Dacă era 1 aprilei era poate mai veridic. Şi aceast lucru nu se întâmplă doar la Metro, e un obicei care se practică peste tot, nu e prima dată când l-am întâlnit şi, cu siguranţă, nici ultima.
Dar cu toată dezamăgirea, îmbulzeala şi neconcordanţa preţurilor, nu am plecat de la pomul lăudat chiar cu sacul gol.
Dacă aveţi de făcut cumpărături cel mai bine e să inspectaţi întâi piaţa şi să nu credeți toate promoțiile, asta și pentru liniștea portofelului, nu doar a psihicului vostru.

5 comentarii:

  1. Bine ai venit in lumea noastra.... si canadienii au "importat" asa zisa Black Friday...... o amre pacaleala... cu mici exceptii. In America se si moare dinc ate am auzit parca.
    Dar, asa cum spuneai.. in Romania ... si nu numai.. se cumpara din inertie... fara sa-ti dai seama ca esti "fraierit".....
    Noi am trimis deja comanda"online" Mosului... ca daca te duci in magazine risti sa vii cu sacul gol.
    Succes pe mia tarziu la cumparaturi... mai sunt 4 sapamani.
    Pup la fete de la fete.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, stiu ca mai este timp berechet. Dar Mosul se pregateste din timp, sa nu fie luat prin surprindere atunci ca nu au terminat cumva spiridusii de facut toate cadourile.
    Pupici multi si de la noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi am gasit ieri reduceri la Cora si am mai completat lista pentru Mosu' de acolo. Dar asa cum zici...trebuie prospectata bine piata ca preturile variaza rau de la un magazin la altul. Si de la un oras la altul. Noi de exemplu am luat Clubul lui Micky Mouse de la Sibiu cu o diferenta de 100 RON fata de Cluj...no other comments.

    RăspundețiȘtergere
  4. 100 ron, asta e intr-adevar o diferenta!
    Ai dreptate, e destul de complicat sa fii ucenicul Mosului, presupune sa colinzi un pic mai mult magazinele...

    RăspundețiȘtergere
  5. Reducerile astea chiar sunt o mare pacaleala. Am urmarit pretul unui pulover luni de zile, cand a venit reducerea, avea acelasi pret, dar eticheta noua cu pret mai mare, taiat, si pus acelasi pret ca fiind redus. Asa e si la jucarii. Cel mai bn sa nu pleci pe ideea de reducere, doar sa fii convins de utilitatea a ceea ce cumperi.
    vavaly

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.