marți, 4 august 2015

Gradina Zoologica din Munchen

Ceea ce mi-a plăcut în Munchen a fost faptul că foarte multe obiective erau în oraş, nu trebuia să străbaţi distanţe foarte mari până la ele. Bineînţeles că sunt câteva şi în afara lui, dar foarte multe obiective importante sunt destul de accesibile, iar hărţile sunt vizibile peste tot încât nu trebuie să fii un foarte bun cunoscător al oraşului ca să te descurci.
Aşa e situată şi Grădina zoologică, se află doar la şase staţii cu U3 de centru (Marienplatz), în Thalkirchen (Tierpark). După ce am ieşit din staţia de la Uban, am trecut peste un pod pe care indrăgostiţii au pus lăcăţele în toate formele şi culorile.
 
 Intrarea nu e chiar foarte ieftină pentru bugetarii de la noi, dar pentru ei nu era o sumă foarte mare. Noi ca familie am beneficiat de reducere si am plătit 30 de euro, iar biletul pentru un adult costa 14 euro.
Deşi era sfârşit de iunie, am prins o vreme destul de răcoroasă, ceea ce a făcut ca plimbarea noastră să fie una mai mult decât plăcută.

       Evident, prima dată ne'am pregătit aparatura aşa cum trebuie pentru o asemenea vizită
                                      si am luat lectii de la tata
                         ba chiar am muncit cot la cot cu el
                                  dar nu tot timpul am lucrat, ne-am găsit timp si de relaxare,
                             si de poze
                               ba chiar şi de cocoţat pe diverse statui,
                                              şi ne-am maimuţărit;

                         asta după ce mai înainte am urmărit cu atenţie indicatoarele
                              care ne-au dus spre lebăda neagră,
                                       familia de  elefanţi,
                                        familia de broscuţe ţestoase,
                                          rinocer,
                                     impunătorul tigru,
 
                                      jucăuşii pinguini...
                            Iar la final era cât pe ce să luăm o pasăre bătrână cu noi, pentru că foarte multe păsări, în special răţuşte, gâşte, păuni, umblau libere şi nestingherite de nimeni pe aleile parcului.
          În grădina zoologică, care nu e chiar o grădină în sensul clasic al cuvântului, ci un fel de rezervaţie naturală în care animalele au foarte multă libertate şi spaţiu de mişcare, se pot face destul de multe lucruri, atât pentru copii cât şi pentru adulţi. Există un parculeţ amenajat special pentru cei mici, un acvariu, o casă a liliecilor, foarte multe animale de văzut şi, bineînţeles, un loc unde să poţi bea o bere...


4 comentarii:

  1. Vai pinguini! Asa de mult imi doresc sa vad pinguini (cand eeram copil visam sa am un pinguin). Cea mai tare gradina zoologica pe care am vazut-o eu a fost cea din Tg Mures si pe mine m-a impresionat:). Ce-mi plac fetele, cum se concentreza sa surprinda totul, apoi redevin copii:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca si fetele mele, desi erau intr-un loc atat de minunat si cu toate ca Paula mai vazuse si gradina din Debrecen, tot cu Targu Mures-ul comparau tot ce vedeau. Iar Georgia, care s-a topit instant cand a vazut leopardul, de a zis ca vrea sa lesine, tot nu se abtinea si ne povestea intr-una si de cel de la Targu Mures.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ador astfel de postari, cu calatorii, cu locuri noi, cu oameni veseli... Ma bucur mult ca ati avut parte de vreme perfecta pentru primblat, fiindca pe caldura nu e asa "fun" :)
    Fetele sunt atat de frumoase si fericite! Va pupic si va urez noapte buna! Liuba x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am prins vreme buna, chiar racoroasa.
      Si noua ne plac mult locurile noi in care avem ce sa vedem.

      Ștergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.