duminică, 25 ianuarie 2015

Negresă sau/ si brioşe de post

Pentru că am avut trei fete curioase: Gabriela, Amedeya şi Ina, dornice să afle reţeta brioşelor mele cu seminte, nu vreau să le las prea mult să aştepte, aşa că vin la ora prânzului să vă poftesc cu ceva. Voi puneţi masa, eu aduc desertul...
Ingrediente:
230 g făină, 100 g zahăr brun, 160 ml apă minerală, 90 ml ulei, 1linguriţă praf de copt, 2 linguri dulceaţă, un praf de sare, 3 linguri cacao (sau 4 pudră de carob), 50 g stafide (merişoare uscate, goji, cireşe confiate), 3 linguri seminţe (floarea soarelui, dovleac, nuci, alune, migdale tocate).
Preparare:
Se amestecă toate ingredientele până se omogenizează compoziţia, pe care o turnăm în tava acoperită cu hârtie de copt.
Coace prăjitura 25-30 de minute, până este gata; facem testul cu scobitoarea.
Când este gata, o lăsăm să se răcească complet apoi o putem tăia.
Ultima dată am făcut prăjitura într-o tavă în formă de inimă, iar restul compoziţiei l-am pus în forme de brioşe. Am pus o lingură din compoziţie în forma de brioşe, apoi nişte vişine în mijloc şi iar compoziţie deasupra.
Am mai făcut şi un ursuleţ, dar nu am mai apucat să fotografiez că s-au terminat... ca brioşele calde :)
Reţeta  aceasta, împreună cu îmbrăţişarea mea pentru cele trei fete pofticioase, o trimit către Cristina, care este luna aceasta gazda îmbrăţişărilor noastre virtuale, să se mire şi ea cât de harnică am putut să fiu de data asta. De nu mi-o fi de deochi!
Poftă mare, dragele mele drage!






7 comentarii:

  1. oooooo h, cat de biine arata iar mie mi-e lene si un ou in tigaie sa fac dar praji??? vreau si eu o briosa,mai ai?

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc tare mult pentru reteta !! Notata si cat de curand va fi pusa si in practica . (Sa vad daca gasesc aici pudra de carob ! ... asa si te rog frumos , daca nu te superi ,cate linguri de seminte ?! ) Arata delicios , iar faptul ca am posibilitatea sa aleg dintre atatea varietati de fructe uscate si seminte , face ca aceasta reteta ,sa fie si mai mult pe placul inimii mele . Imbratisari de la noi, suflet frumos ...si te mai astep cu asa deserturi simple si sanatoase !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim de reteta! Postul se apropie si din pacate nu putem renunta la "ceva dulce"; si prajitura ta arata imbietor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ba nu ma mir deloc, pentru ca stiu cat esti de harnica :D
    Multumesc frumos pentru participare! Poate se alatura provocarii si cele trei doamne nominalizate de tine :D
    Saptamana faina iti doresc! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi notez si eu receta pare atit de buna si ciocolatoasa cum le placa la fete dar si maicasii ;) Multumesc de receta draga mea!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.