miercuri, 14 ianuarie 2015

Prajitura cu tigru si zebra - de post

Prajitura aceasta am facut-o de ziua mea, dar abia acum m-am invrednicit sa o pun pe blog.
Este o reteta simpla, de post, dar spectaculoasa, zic eu.
Pentru mine, care am scos din alimentatie produsele de origine animala (lapte, oua, carne), prajitura asta e pentru mai multe evenimente, nu doar pentru zilele de post.
Ingrediente:12 linguri ulei, 14 linguri zahar (sau orice alt indulcitor), 14 linguri apa (eu, in loc de apa, adaug in foarte multe din prajiturile mele un suc din apa si sirop natural de soc facut de mine; am incercat si cu fanta, dar usuca foarte mult prajitura, o face sfaramicioasa), 1 plic praf de copt, 2 pachetele zahar vanilat, 19-20 linguri faina.
Toate se amesteca foarte bine 30 de minute.
Compozitia se imparte in doua. Una o lasam asa, iar in cealalta parte adaugam 2-3 linguri de cacao sau pudra de carob.
Intr-o tava rotunda, se pune cate putin, un pic dintr-o culoare, eu am inceput cu cea deschisa, apoi se pune deasupra putin din cealalta culoare si tot asa, in cercuri mici, pana iese prajitura cu tigru si zebra.
Care arata asa,

 privita de deasupra
iar in sectiune e si mai minunata, parerea mea.
 Nu trebuie sa va faceti griji, chiar daca sunt foarte mici, cercurile si duc ele singure si se aseaza.
Daca nu aveti rabdare sa va jucati, puteti turna jumatatea alba in tava, apoi deasupra ei jumatatea cu cacao si obtineti prajitura cunoscuta sub numele de Ziua si noaptea. Dupa ce s-a copt, o puteti pudra cu zahar vanilat si nuca de cocos.
Eu am incercat sa fac si o varianta imbunatatita, pentru fete, in care am pus in compozitia alba iaurt si oua, a iesit foarte frumos, cand am pus-o in tava cercurile erau perfecte, mult mai frumoase decat ce v-am aratat eu, dar la coacere, nu stiu ce s-a intamplat, ca s-au omogenizat culorile. Nu a mai fost ziua si noaptea, ci o eclipsa, dupa cum a numit-o sotul meu. Dar o eclipsa foarte gustoasa, sa stiti!

Prajitura aceasta o trimit sa indulceasca, macar virtual, pe cineva.
In luna ianuarie parada "Virtual hug" va fi gazduita de Stefania - Stefy harnicuta, iar imbratisarea mea virtuala merge catre blogul unei foarte tinere si talentate domnisoare, Maria.

6 comentarii:

  1. Arata tare bine! Eu vazusem doar intr+o revista, dar nu m+am incumetat sa o fac, mi s+a parut foarte incurcata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte apetisant prajitura ta o trec pe lista.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa stii ca este de trecut, mai ales la capitolul aspect.
    La capitolul gust, fiind de post, sa nu ai asteptari prea mari, totusi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunata! Arata delicios. Frumoasa si gospodina... si un suflet nemaipomenit esti draga mea Anca!

    RăspundețiȘtergere

Păstrez ceva din filozofia salcâmului, înfloresc doar atunci când sunt sigur că e primăvară. (Valeriu Butulescu)
Fiica este imaginea mamei! (proverb grecesc) Iar eu am două...
"Cei născuţi de noi ne sunt dragi nu numai pentru virtutea lor, ci şi dintr-o necesitate naturală." Sf. Ioan Gură de Aur.